Ahir va ser

Via Ferrada d´Agulles Rodones octubre 2017

San Nicolas de Bujaruelo, Puerto de Gavarnie, Refugio de Sarradets, Brecha de Roldan, Refugio de Goriz y Pradera de Ordesa 2017

Nuria Gorges del Carança Thués Entre Valls 2017

Nuria Gorges del Carança Thués Entre Valls 2017 01 - YouTube

Martorell- Sant Andreu de la Barca, 19-10-2013.

Els caminants que vam ser aquest dissabte 19 d'octubre a recórrer el trajecte Martorrell - Sant Andreu de la Barca ( 15.28 km ) vam quedar gratament seduïts per la Serra de l' Ataix . Des dels seus cims més alts es gaudeix de bells panorames , l'encant de Montserrat al dilatat horitzó , l'espectacular recorregut del riu Llobregat , els primers plans coberts de d'extens mantell forestal .

No és menys interessant la visita als llocs d'història o vestigis arqueològics que en més o menys bon estat de conservació s'alberguen en el recorregut : Les Torretes de Clos i Griminella , El Monestir templer de Sant Genís de Rocafort , la Casa de la Mina del Pou , Castell i Ermita de Sant Jaume .

La vegetació està formada principalment per Pins , Roures , Alzines . Al sotabosc destaca el Llentiscle , Bruc , Arboços .

Gran part d'aquests boscos són propiedd l'Ajuntament de Castellvi de Rosanes . Destacaria en el recorregut una cova a l'interior alberga un llac d'aigües transparents . Aquesta cova - manatial s'hagi prop de la Casa de la Mina del Pou .

FIRA D'ENTITATS

El diumenge 29 de setembre dins la Fira d'Entitats de Cornellà, l'Escola de Muntanya va ser present amb un rocòdrom i una tirolina.

Aquesta activitat va tenir una gran acceptació entre els nens. Aprofitem per publicitar les activitats de l'entitat.

LA MORELLA.

Avui dissabte 21 de setembre ha estat l'últim dia d'estiu.

El dia ha estat assolellat, la temperatura agradable, un dia perfecte per a una petita excursió.

Sortim de l'ermita de Bruguers a les 8:30. Vam agafar el GR que puja al Castell d'Eramprunya per una exigent pujada, El Castell està des de fa pocs anys tanca. Es pot visitar el segon diumenge de mes. Entre olors de farigola i arboços a mig madurar arribem al Coll de la Clota, cruïlla de camins. Deixem el GR, vam optar pel camí de l'esquerra. És un camí molt pedregós que puja, baixa i torna a pujar, fins a Coll Sustrell. Seguim després d'una forta pujada entre un petit bosc de pins i alzines, el cim de la Morella ja està al nostre abast.

La vista des de la Morella és una respiració còsmica, és el sostre del Garraf 593 m, et permet una visió completa del Parc Natural del Garraf, ja que és la més alta de la seva al voltant. Un cop hem menjat un petit entrepà, satisfets, tornem a l'Ermita del Bruguers, total 14,200 km.

CAMINADA A LA MOLA

Una de les nostres amigues ens va demanar organitzar una sortida a la Mola, bé així que vam anar però li afegim més recorregut pujant al petit cim del Montcau.

Iniciem el trajecte des de Coll d'Estenalles. Per una ampla pista arribem al Coll d'Eres, des d'ahi iniziamos l'ascensió a la gran piràmide del Montcau, sense gaire esforç vam fer cim, i des d'aquest lloc d'observació el paisatge és majestuós, després d'unes fotos vam començar a baixar cap a la Mola .

La vegetació és molt variada tot i la manca d'aigua: alzines, roures, arítjol, senders entre clarobscurs coberts de fulles seques.

Caminant passejant arribem al Monestir de Sant Llorrenç del Munt, lloc emblemàtic, estrany, en arribar alli s'obre un escenari fantàstic, qualsevol part del paisatge queda exposada com si la poguéssim tocar amb els dits. Després d'esmorzar un entrepà iniciem el retorn, un diumenge diferent.